Monday, June 21, 2010

Lee Seung Gi (Lee Seung-Ki) Seseorang yang tak disangka2!



Aku mula meminati artis dari Korea Selatan ni sejak aku balik dari cuti semester 4 ni. Haha... Aku kenal dia dari program tv kat KBSW kat chanel 303 Astro yang bertajuk 2 Nights and 1 Day. Haha... Thankx to Astro coz tayangkan KBSW secara percuma and thankx to my parentz coz bayarkan Astro untuk aku. Haha... Thankx to everybody. I LOVE YOU ALL!!!

Aku ingatkan dia ni sesape je la kat dalam program tu, last2, pada suatu petang yang memang membosankan aku, aku pun tekanlah 8TV, and JENG...JENG...JENG... Lee Seung Gi kuar 8TV. Dia berlakon dalam citer “Brilliant Legacy” setiap weekdays pukul 8:30PM kat 8TV. Dengan keadaan yang terkejutnya, aku melompat keriangan setinggi2 yang boleh di samping bersyukur aku dpt tgk artis Korea yang aku minat hingga menimbulkan kehairanan pada mak dan nenek aku. Haha... Apa taknya, korang bayangkan, aku melompat and tergelak sorang2 mcm orang kurang siuman dah rasanya. Haha... Artis aku minat kuar TV,tu... Haha... Aku memang tak sangka dia seorang artis yang agak pemes kat Korea. Aku ingat dia biasa ja. Aku minat gler kat dia. Walaupun orang kata dia tak hensem or anything but dia OK ja di mata aku. Dia wat aku tersenyum, kira Okla tu. Bkn senang nak wat aku tersenyum and tergelak. :P

Then, malam tu, aku YM dengan kawan baik aku sorang ni, Gmah. Hehe... Windu kat dia gler2! Tgh sembang2 psal artis-artis Korea, maklumlah, kami ni berkongsi minat yang sama. Haha... Tak Korea, Jepun, Tak Jepun, Korea. Adeish... Apa nak jadi la dengan kami berdua ni. Hope2 dapatla kawin dengan orang Korea coz aku dah separuh tak siuman dah bila citer pasal Korea Selatan. Apa2 saja mengenai Korea Selatan ,aku suka. Haha...

Ok2, back to our story. Gmah cakap yang Lee Seung Gi ni bkn saja pelakon, pengacara tv tapi dia juga penyanyi and photographer. WOW!!! Baru aku tau. So, Gmah ada kasi aku lagu2 yang dia syorkan pasti best didengar. Memang BEST, GMAH!!! Thankx Gmah!!! Love Ya! Hehe... So, aku pun mendownload la sepantas yang mungkin di CC(cyber cafe) coz kat umah aku line TM Net lembab mcm siput. Huhu... Siput pun cepat lagi. Kih3x!
Aku nak kongsi dengan korang serba sedikit pasal Lee Seung Gi ni. So,herez da infoz about him...

Nama : Lee Seung Gi atau Lee Seung Ki

Tempat Lahir : Korea Selatan.

Tarikh Lahir: 13 JANUARI 1987

Tinggi: 182CM

Berat: 70 KG

Zodiak: Capricorn

Tahap Pelajaran : Seorang Pelajar Cemerlang dan pernah menjadi Presiden Pelajar di Sang Gye High School and berjaya menghabiskan ijazahnya dalam Degree in International Trade and Commerce selama 4 tahun di Dong Guk University dan menerima ANUGERAH PELAJAR CEMERLANG masa dia konvo pada 20 February 2009 yang lalu. (Da bestlah!) Sekarang dia sedang melanjutkan pelajarannya dia dalam kursus yang sama di peringkat MASTER! (Salute la dia ni!)
Kebolehan: Bermain pedang

Hobi : Mendengar musik sendiri (Hehe...Pelik kan?) dan bermain bola.

And this is what I can share with you guyz about him. How he became an artist and everything. Enjoy reading,guyz!

{Lee Seung-gi is a young male vocalist who made his debut in 2004 as a high school student. Being tall and handsome, his voice color is contrary to his soft looks. Lee Seung-gi has a low and powerful tone of voice that appeals to many pop music lovers. Lee is an active student at school. He served as the student president in his second year in Sangkye High School. He first started music in high school by joining the school band as the leading vocalist. While performing with his band in a small theater in Daehagno, Lee was scouted by Lee Sun-hee, former singer in the late 1980’s and ‘90s. After two years of hard training, Lee Seung-gi first appeared on the stages with the song entitled “You’re My Woman.” The song and lyrics were written Psy. Lee Seung-gi has expanded his career to acting, appearing in a series of television sitcom.}

So, Amacam???! Best tak artis yang aku minat? Aku tak sangka gler dia seFAMOUS tu. Aku mula2 tgk dia kat 2 Days 1 Night tu, aku pakai minat dia ja coz dia satu2nya yang kasi crew2 dia selimut, bantal and tolong2 orang dalam rancangan tu. Aku tertarik dengan sifat dia. Haha... Pas tu , aku wat bodo ja la tak amik tau coz masa tu aku tak ada Astro lagi. Then, pas dah ada Astro ni, aku mula tgk balik program2 yg aku minat dulu and mula mencari maklumat pasal diorang and ternyata dia memang PEMES tahap GABAN! Da best lah!!! Tak salah aku meminati orang sebegini. Orang mcm ni bley wat idola. Haha...

NURUL SYAZWANI BT SOHAHUDDIN
SUNDAY_24/5/10-6:19AM

No comments:

Post a Comment