Monday, June 21, 2010

KENDO! My New Passion...



Kalau nak tau, ni la gambo aku masa mula2 nak belajar main KENDO! Wakakaka!!!


Ini pulak masa gambo masa aku aku dah terer bermain KENDO! WaChaaaa!!!

Hari tu, Aku ada tgk citer Korea. Tajuk citer tu FLY DADDY FLY lakonan Lee jun ki. Dalam citer tu, dia minat seni sukan Kendo. WOW!!! In reality pun, mamat tu memang minat Kendo pun. Actly, Aku dah lama meminati Kendo 2 tahun lepas tapi tak berkesempatan nak join Kendo. Huhu... Sampai skrglah!!! Tak pew, may be someday, Aku akan merasa mcm mana bermain Kendo. Yippi!!! Doakan Aku. Ahakx!!! Mana nak tau, tetiba dapat join Kendo World Championship kew??? :P

So, here some infoz for u guyz to know more about KENDO!!! Hahahaha... Enjoy reading ;)

Kendo yang paling famous di Malaysia adalah Malaysia Kendo Association yang terletak di Japan Club of Kuala Lumpur, No. 2, Jalan 1/86, Off Jalan Taman Seputeh, 58000, Kuala Lumpur.

Masa latihan lak :-
Rabu – 7:00PM-9:00PM (juniors and seniors)
Sabtu – 4:00PM-6:00PM (juniors) | 6:00PM-8:00PM (seniors)

Korang kene pakai attire seperti yang ditetapkan,tau? Mcm ni...

{Track pants and t-shirt. Practice swords (shinai) will be provided for the first few classes, after which students will be advised to purchase one for their personal use. A shinai would roughly cost anywhere between RM90 to RM120, depending on quality.}

Terjemahannya :- pakai seluar track dan t-shirt. Jgn ketat2 sangat. Pastikan ia longgar dan selesa,ok? Pedang latihan yang dikenali sebagai Shinai akan diberikan pada para pelajar pertama kali, pastu korang dinasihatkan agar membeli sorang satu pedang tu. Sebatang Shinai harganya dalam RM90 ke RM120. Bergantung pada kualiti pedang itu sendiri.

So, ini adalah sedikit sebanyak pasal Kendo. If korang nak tau lebih pasal Kendo, juz drop by comment dlm box bawah ni, so aku ley kasi feedback if korang nak tau lebih pasal seni pertahanan diri ni,ok?

NURUL SYAZWANI BT SOHAHUDDIN
MONDAY_25/5/10-1:13AM

No comments:

Post a Comment