Saturday, May 15, 2010

Cinta bagi Aku...

Cinta...

Apa itu cinta?

Ada apa dengan cinta?

Benarkah cinta itu wujud?

Aku masih bingung dengan diri ini...

Adakah aku perlu cinta?

Adakah cinta perlu aku?

Aku tak mahu cinta...

Tapi cinta yang memaksa aku memilihnya...

Aku tak mahu kenali dia...

Tapi dia yang memaksa aku mengenali dia...

Aku hairan dengan cinta...

Di saat aku inginkannya,

Dia lari jauh dari aku

Di saat aku membencinya,

Dia datang dekat dengan aku.

Cinta kenapa kau begini?

Setiap kali kau menghampiri,

Aku sakit, aku pedih, aku terseksa.

Kenapa bukan bahagia, gembira, ketawa???

Aku tak mampu nak menghakismu

Aku tak mampu nak membuangmu

Aku tak mampu nak menghalaumu

Kau pun tau,cinta,

Aku pun terlalu lemah untuk menghadapi semua ini...

Aku cuba lukiskan cinta di atas karyaku

Telah ku cuba untuk lagukan cinta

Telah cuba ku laungkan cinta

Tapi akhirnya

Aku tetap keseorangan

Tetap merana

Tetap menangis

Tetap sunyi...

Katakan pada ku

Apa yang kau mahukan dariku,Cinta?

Tak cukupkah kau menyakiti aku?

Tak cukupkah kau membuat diri ini terseksa?

Tak cukupkah kau membuat aku merana?

Aku merayu padamu Cinta...

Bahagiakanlah aku buat kali ini...

Aku merayu buat kali terakhir.

Aku merayu bahagiakan aku...

Buat kali terakhir ini...

Cinta, kamu adalah yang terakhir.

Bahagiakanlah aku hingga hayatku tercerai dari jasadnya...

Hati jeli,

NURUL SYAZWANI BT SOHAHUDDIN
Saturday_15/5/2010-3:59AM

No comments:

Post a Comment