Thursday, December 24, 2009

Ku Tak Lagi Percaya C.I.N.T.A...



Harapanku musnah belaka…

Hari ni hati Rika sedih sekali… Harapan yang Rika harapkan kepada DIA telah hancur musnah begitu saja. Rika tak tau nak cakap macam mana lagi. Rika buntu, runsing dan Rika memang dah mati akal dengan DIA!!! Rika dah putus asa dengan DIA… Rika redha if Rika tak dapat DIA lagi. Biarkan cinta Rika berkubur begitu saja… Rika dah cuba sedaya upaya Rika untuk memenangi hatinya tapi… Luka yang Rika terima… Rika dah benci DIA, Rika dah meluat dengan DIA , Rika … Rika… Rika masih CINTAKAN DIA…

Rika bertekad Rika akan lupakan DIA. Rika akan menuruti kemahuan mak dan abah Rika. Rika akan ke United States atau United Kingdom untuk meneruskan pengajian Rika. Rika akan pulang dengan sebuah kejayaan. InsyaALLAH, jika diizinkan ALLAH S.W.T. Rika dah buang DIA jauh2. Walaupun hati Rika dah hancur, calar, terluka dan parah tapi, dengan sisa-sisa kekuatan yang masih tinggal dalam jasad Rika yang lemah ni, akan Rika bangun semula seorang diri untuk membetulkan kesilapan yang Rika dah lakukan selama ini. Rika akan cuba pergi jauh dari tanah air Malaysia ini buat sementara waktu. Itu janji Rika…!

Rika akan tolak cinta yang hadir dalam hidup Rika. Rika akan pergi jauh dari sini. Rika bukan Rika yang dulu. Rika bukan Rika yang dulu menghargai kasih sayang dan cinta. Rika akan buang semua tu jauh2!!! Kasih sayang dan Cinta tak pernah bagi kebahagiaan!!! Semuanya kemusnahan!!!!! Rika takkan musnahkan diri Rika lagi… Cukuplah sekadar ini saja Cinta Rika buat insan yang bernama LELAKI… Rika dah tutup pintu hati Rika mulai hari ini… Rika dah buang kuncinya jauh2!

Mulai sekarang, Rika tak mungkin akan jatuh cinta lagi. Walaupun, Rika mungkin akan suka pada seseorang, tapi akan Rika buangnya jauh2. Rika tak percaya cinta lagi!!! Rika tak akan mudah jatuh cinta lagi. Rika takkan cuba jatuh cinta dan tak akan sesekali jatuh cinta lagi kerana pintu hati Rika dah tertutup rapat. Bohonglah jika Rika tak impikan kebahagiaaan… Rika harap akan ada seorang insan yang bernama LELAKI berjaya membuka pintu hati Rika suatu hari nanti. InsyaALLAH, jodoh di tangan ALLAH… Hanya ALLAH Yang Maha Mengetahui apa yang tersurat dan tersirat di muka bumi ini. Rika serahkan segala-galanya pada ALLAH S.W.T….

Rika akhiri Diary Rika malam ini dengan “CINTA TELAH KU BUANG JAUH…”

RiKa NuR’09
~Wassalam~

1 comment:

  1. hey Rika..
    nape nk buang cin7a? cin7a utk d hayati..
    come on..jgn d sbbkn seseorg, ko da lose faith in love..
    ko kene explore byk lagi... live ur life...

    ReplyDelete