Tuesday, December 15, 2009

Saat Rika Merindui...



Hi meet Rika again...

Hari ni Rika tak tau nak cakap mcm mana? Rika buntu lagi. Rika pening. Rika tengah memikirkan mcm mana nak lupakan DIA? Setahu Rika, Rika bukan playgirl. Rika bukan perempuan yang jenis mainkan perasaan lelaki lain? Rika bukan jenis seseorang yang member harapan pada orang. Hanya Allah S.W.T. sahaja yang Maha Mengetahui apa yang tersurat dan tersirat di hati Rika. Rika bukan orang jahat. Ramai ingat Rika orang jahat. Kenapa??? Rika bukan mcm tu!!!

Rika nak hidup bahagia macam orang lain juga. Rika nak hidup gembira tanpa air mata dan seksanya menanggung cinta tak berbalas. Cinta memang indah didengari tapi cinta pada hakikatnya amatlah menyakitkan. Cinta pada ALLAH adalah cinta sejati. Cinta yang tak pernah membuatkan orang itu hilang akal dan arah tujuan. Cinta pada ALLAH, cinta yang suci. Cinta pada seorang insan yang bernama lelaki memang payah. Ia membuatkan seseorang hilang akal dan arah tujuan dan pada masa yang sama kita kadang2 menyimpang jauh dari jalan ALLAH seperti membunuh diri dan sebagainya.

Rika bersyukur kerana Rika masih waras. Walaupun pada hakikatnya suatu ketika dahulu, Rika pernah juga hampir menyimpang jauh dari jalan ALLAH. Alhamdulillah, ALLAH masih sayangkan hamba-Nya. Benar sifat ALLAH. Dia Maha Mengampuni lagi Maha Menyayangi. Dalam kalimah Bismillahirahmannirahhim sendiri membawa maksud “ Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang”.

Rika terselamat. Syukur Alhamdulillah, Rika masih di dunia ciptaan ALLAH ini kerana tanpa family and friends yang terdekat dan dengan kasih sayang yang tidak putus2 datang dari ALLAH, Rika masih hidup kerana dulu pun Rika hampir bunuh diri kerana seorang lelaki. Iaitu cinta pertama Rika. Walaupun sekarang, Rika masih mencintai orang yang sama, masih menaruh harapan pada lelaki yang sama, tapi Alhamdulillah Rika sudah kuat dari sebelumnya. Syukur…

Buat kawan2 diluar sana, Life Ain’t Easy. Itu prinsip hidup Rika. If life is easy, ur totally not human. Like my godbrother, Mark has said to me, if path is beautiful, ask where it leads to but if destination is beautiful, don’t think about path. KEEP WALKING! Love you, Bro! Such a meaningful words, am I right? His a nice bro I known from Detroit, USA. Kdg2 berguna jgkla ayat dia. Hehe… Miss you, Bro!
Urmm… That all for today. Dah tak ada topic nak tulis. Nanti senang2, Rika turun lagi,ok?

Take Care for now!
~Wassalam~ 

No comments:

Post a Comment